неделя, 24 март 2013 г.

Подвижни възпитателни игри за деца

Ние създаваме игри подвижни и логически игри за развиване на добри умения, чрез реален опит.
Организираме групови и индивидуални занимания. За контакт Ангел Ангелов: skystarsgames@gmail.com
ЗАНИМАТЕЛНО-ВЪЗПИТАТЕЛНИ ИГРИ ОТ АНГЕЛ АНГЕЛОВ
Актуалните ни събития вижте тук. Заповядайте на занимателно-логически игри за деца във Филиал“Студентски“ на Столична библиотека, всяка събота от 11 до 13ч. виж повече тук.
Игрите са обединени в система от игри за цялостно развитие на тялото и ума, която е създадена чрез опит(виж тук)
e-mail: skystarsgames@gmail.com
Презентация на системата с игрите вижте тук. Референции виж тук . КАК СЕ ПРОВЕЖДАТ ИГРИТЕ ПО СИСТЕМА НА АНГЕЛ АНГЕЛОВ ВИЖТЕ НА СЛЕДНИЯ ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ТУК . Може да разгледате много интересни клипове с подвижни игри и гатанки тук .
Игрите са от опит и са издадени в книга. Има я по книжарниците на разумна цена(поръчайте книга от тук или купете електронна книга от тук . Може да прочетете гатанки тук. Игрите са много подходящи за всички начални ученици - виж www.daita.bg
ОРГАНИЗИРАМЕ ИГРИ ЗА ДОБРИ УМЕНИЯ САМОСТОЯТЕЛНИ И В ГРУПА ВИЖ ТУК
Тук са представени игри за игра в група, които са се изграждали и оформили в този си вариант повече от 6 години .
На следния интернет адрес, може да видите 43 видео-клипа с интелигентни подвижни и логически игри: тук .
Представените игри са част от системата игри, която е създадена естествено от 6 годишен опит. Повече за системата с интелигентни подвижни и логически игри, помагащи за развиване на логиката и асоциативната памет на играчите, вижте тук.
Игрите са увлекателни, лесни за запомняне и за игра. Може да се играят както от деца от всички възрасти, така и от възрастни хора – по класове и смесено големи с малки. Добре е това да е така, защото когато малките играят с по-големи, те им подражават и се учат по-бързо. Разбира се, когато играят връстници, по-слабите подражават на по-силните и така се развиват.
Добре е игрите да се играят с участието на учител/и, родител/и, които играейки да наблюдават за спазване на правилата. Когато игрите се играят без участието на възрастен човек, добре е преди всяка игра децата да изберат един от тях, който да поема ролята на учител - да организира играта и да следи за спазване на правилата.
Приятна игра!
Повече информация за книги-игри с гатанки и други полезни за развиване на асоциативната памет, предназначени за деца от началното училище, и книгата с интелигентни подвижни и логически игри за деца, с участието на родители и учители, може да намерите като посетите следния адрес: www.daita.bg
ПРЕДСТАВЯМ ВИ НЯКОЛКО ИГРИ ЗА ГРУПА, КОИТО СА ЕДНОВРЕМЕННО ОБРАЗОВАТЕЛНИ И ХАРЕСВАНИ ОТ ДЕЦАТА
1Игра
Прави се кръг, като се хванат всички за ръце, след което се пускат и си изправят ръцете нагоре, до нивото на раменете, с длани насочени към съседните играчи. Първият (учителят) казва 1 и плясва с дясната ръка ръката на съседния играч. Той трябва да каже 2 и да плясне с дясната си ръка лявата ръка на съседния играч, който трябва да каже 3 и т.н. Когато играчите привикнат, може да се увеличи темпото и да се въведе правило за наказание при грешка (обиколка или изгаряне). Играта може да се играе и с казване на азбуката, а при по-големите може да се казват последователно думи или изречения. Също може да се играе с броене през 2, 3, 4 и т.н. На следващ етап играта се играе със затворени очи. Така ще се види кои играчи са най-концентрирани и кои са невнимателни и склонни към разсейване.
Когато играчите са загрели, в играта се вкарва топка, вместо плясване!
На следния интернет адрес, може да видите видео-клипа на играта, както и още интелигентни подвижни и логически игри: тук .
2Игра
Прави се кръг, като играчите са един от друг на една ръка разстояние. Първият играч подава топка на втория, който трябва да я подаде на третия, третият на четвъртия и т.н. и така се върти. Който изпусне топката или подаде грешно, се наказва със заставане на един крак (може да разменя ляв, десен). Така наказаният продължава играта, докато не хване и подаде 3 пъти последователно без грешка. Когато наказаният играч е на един крак и отново сгреши, прави наказателен кръг около цялата група, повтаряйки на глас: „Аз не внимавах” или „Аз съм магаре”. Когато групата придобие опит с 1 топка, се вкарва 2-ра, следва 3-та, 4-та и т.н., доколкото е възможно. Също може наказанието за грешка, вместо да е заставане на 1 крак, да бъде следното: в момента, преди играчът да хване топката, да пляска веднъж с ръце или да казва „магаре”. И така 3 пъти без да греши при хващане и подаване на топката.
На следния интернет адрес, може да видите видео-клипа на играта, както и още интелигентни подвижни и логически игри: тук .
3Игра
На земята има начертан кръг с написани числа с радиус 1,5 – 2 м. В центъра му застава един играч, наречен „учител”, който брои от 1 до 5. През това време групата тича около кръга. На 5 всички играчи спират и прочитат числото, на което са стъпили. Играта се състои в последователно събиране на числата, върху които са стъпили играчите по следния начин: първият играч казва своето число, а следващият казва сумата от своето число и числото, което е чул и т.н. „Учителят” следи за грешки. Сгрешилите изгарят. Който остане последен, той става следващия „учител”. Също може да се играе и с изваждане, като се започва от голямо число, казано от първия, от което следващият по ред трябва да извади своето и така продължава играта, докато се стигне до 0.
4Игра
Играчите се нареждат в редица. От тях се избира един “учител” и един “помощник”. Учителят застава на 10 крачки пред групата и прави знаци, движения и задава въпроси, които групата трябва да повтаря, а на въпросите да отговаря. Помощникът следи кои играчи повтарят и отговарят правилно и ги придвижва с една крачка напред, в посока към учителя, и кои грешат – тях той връща назад, с по една крачка на всяка грешка. По този начин най-старателният и умният ще стигне пръв до учителя и ще бъде избран за негов помощник. Тогава старият помощник ще стане учител, а старият учител става дитектор. След което играта продължава – учителят показва, а директорът и помощникът наблюдават, като директорът има решаващата дума. Когато следващ играч достигне до учителя, бива избран за помощник. Старият помощник става играч, а учителят директор. Учителят ще бъде сменен от този, който стане 3 пъти последователно помощник. Когато някой играч бъде избран 3 пъти за учител, тогава той ще стане нов директор и ще бъде такъв, дотогава, докато някой друг не стане 3 пъти учител. Директорът в играта има същите права като учителя и помощника, но неговата дума е доминираща над тяхната. Всеки сменен помощник, учител и директор, става играч и започва играта, отивайки на най-отдалеченото от учителя място. Когато се сменят помощник, учител или директор, останалите играчи запазват позициите си, без да се връщат отначало. Тази игра стимулира най-способните от групата да дават пример и да предават знанията си на останалите от групата.
5Игра
Избира се един играч за „учител”. Групата се разделя на 2 отбора. Учителят има предварително написани думи, от които изтегля една и я показва на двама играчи (по един от всеки отбор), които трябва с жестове да обяснят думата на своите съотборници. Всеки отбор може да задава колкото си иска въпроси на съотборника си, показващ им с жестове думата, както и да се ослушва и оглежда какво прави другият отбор. Печели отборът, който пръв познае думата. При по-големи деца може играта да се играе с кратко изречение, отделните думи от което, да бъдат показвани от различни играчи.
6Игра
На земята са начертани две черти, на разстояние около 1 м. (около 1 крачка) една от друга. От двете страни на чертите играчите са наредени с лице един към друг. Един играч с опашка от шал, запасана отзад в панталона (не вързана), наречен лисица, трябва да премине между редиците, без играчите да му вземат опашката. Който играч от редицата вземе опашката, той става лисица. Лисицата може да преминава многократно между играчите, дотогава, докато не и вземат опашката, като се брои колко пъти е преминала между редиците. Играта може да се играе и на два отбора. За по-големи на земята може да има разпръснати шишарки.
7Игра
Приготвя се шишарка, на която има завързана панделка (парцалче или въженце). Играчите се разреждат на по 4-5 м. разстояние един от друг и си подават шишарката, като я хвърлят, завъртайки я с панделката.
8Игра
На земята се правят 2 кръга, единият по-малък от другия, с радиуси 1,5 м. и 2 м. Играчите се разделят на 2 групи. Първата група влиза във вътрешния кръг, а играчите от втората група стъпват върху външния кръг. Играчите от втората група трябва да си подават в кръг топка наляво или надясно или по земята, но без да отстъпват от кръга, а играчите от първата група трябва да пипнат топката. Когато играч от първата група пипне топката, сменя мястото си с този от втората група, който последен е докосвал топката.
9Игра
На въже с дължина 2-3 м. се завързва обръч. Един играч хваща въжето за свободния край и започва да го върти около себе си. Играчите застават в кръг около него и се стремят да стъпят в обръча. Който успее, печели точка, или две, ако е скочил с двата крака в обръча. Който бъде ударен по крака от въртящото се въже с обръча, или настъпи обръча в опита си да стъпи посредата, заменя играча, който върти въжето. Играта може да бъде играна и по отбори, като тогава и двата отбора играят едновременно, като се стремят да съберат 10 точки. Който отбор първи ги достигне, той печели играта.
10Игра
Играчите застават двама по двама, с лице един към друг. Всеки играч застава на един крак, с изпънати ръце напред и длани, обърнати в посока на другия играч. Всеки от тях се стреми, бутайки дланите на играча, застанал срещу него или отдръпвайки своите, да го накара да стъпи на 2 крака. Никой няма право да дърпа играча, застанал срещу него, или да го бута на друго място, освен по дланите. При тези правила, който успее да накара стоящия срещу него да стъпи на 2 крака, печели точка. Победител е този, който пръв събере 10 точки. Играта може да се играе и по отбори, като ще спечели този отбор, който последен има играч, застанал на 1 крак.
11Игра
Групата се нарежда в кръг. Играчите започват да си подават топка разбъркано и изненадващо, но точно. За грешка се счита, когато някой подаде лошо или когато някой изпусне подадената му топка. Когато топката падне, сгрешилият трябва да изпълни едно желание на този, който му е подал падналата топка, или ако той е бил подаващия, да изпълни желание на този, на когото е искал да подаде. Обаче, ако преди това сгрешилият е имал желания към човека, който сега има желание към него, то той трябва да изпълни две желания - едното на подалия му топката и последното свое към същия човек (т.е. ще прави две неща). Желанията може да са от рода на: стихче, песен, изречение (”аз съм магаре”), кратка обиколка напред/назад, патешко ходене, физиономия и др. не обидни, кратки, лесни и възможни за изпълнение неща. Глупостите, обидите, опасностите и невъзможните неща са забранени! Играта се играе за сплотяване на колектива.
На следния интернет адрес може видите 43 видео-клипа с интелигентни подвижни и логически игри: тук .
Представените игри са част от системата игри, която е създадена естествено от 6 годишен опит. Повече за системата с подвижни и логически игри вижте тук.

Няма коментари:

Публикуване на коментар